Lang flyvetur og jetlag

4. august 2009

Alder:
9 mdr.

Lang flyvetur og jetlag

Hej Helen,

Min mand har lige spurgt, om jeg ikke vil med, når han skal en uge til Los Angeles ifm sit arbejde i starten af 2010. Jeg synes, det lyder fantastisk! Men jeg kom så lige til at tænke på, at vi jo forresten også har en lille dreng...:-) Han er næsten 9 mdr nu og vil til den tid være 15-16 mdr.

Jeg tænker, at selvfølgelig kan det lade sig gøre at have ham med, men det skulle jo gerne være en fornøjelse for os alle tre at være afsted. Det er jo en meget lang flyvetur selv for os voksne, så det vil sikkert føles endnu længere for ham. Han er - og har altid været - meget aktiv (han rejser sig nu op ved ALT og går langs møblerne). Er naturligvis svært at forudsige, hvordan han vil tage sådan en flyvetur et halvt år ude i fremtiden, men har du noget generelt råd mht at tage et 15-16 mdr gammelt barn med ud på en så lang flyvetur? Er det synd, eller er det ok?

Jeg tænker også, at det nok kan blive et problem, at der bliver byttet om på dag og nat (jeg mener, tidsforskellen er 10 timer). Vores søn har heldigvis altid været god til at sove. Han sover nu ca 1½ time formiddag og 1½ time eftermiddag i sin barnevogn. Han bliver lagt i seng ca 19.30 om aftenen og sover ca til kl. 5, hvor han vågner, jeg ...

Annonce

... ammer og tager ham med ind i vores seng, hvor han sover lidt videre. Han lægger sig faktisk altid til at sove med det samme, når han bliver puttet i sin seng eller i barnevognen. Men hvordan vil sådan en uge, hvor der er vendt op og ned på dag og nat mon påvirke hans søvn? Vi andre vil selvfølgelig også være påvirkede af jetlag, og da vi kun skal være væk ca en uge, vil vi knap nok nå at komme rigtigt ind i den anden rytme, inden vi skal hjem igen. Men vil det mon være sådan, at jeg ville skulle tage fri nogen ekstra dage, efter vi kom hjem, for at få ham tilbage til DK-tid? Og vil sådan en tur kunne ødelægge en ellers god søvnrytme for ham?

Det er som sagt ca ½ år ude i fremtiden, og det er ikke for at tage sorgerne/glæderne på forskud, men min mand skal gerne give besked på sit arbejde alledere i næste uge, om der skal bestilles billet til 1, 2 eller 3 personer. Alternativt kunne sønnike blive hjemme og blive passet af bedsteforældre, men jeg synes, det er længe at blive passet i en hel uge, når man kun er 15-16 mdr. Jeg vil selvfølgelig rigtig gerne med, men det skal ikke være for en hver pris, og det skulle jo gerne være være en dejlig oplevelse for både mor, far og barn.

Med venlig hilsen
Magnus' mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina